החזר מס שבח לגמלאים

החזר מס שבח לגמלאים ופנסיה

בגילאי הפרישה ובגיל השלישי, כאשר מבצעים עסקאות נדל"ן, חשוב לדעת כי החזר מס שבח לגמלאים מהווה זיכוי כספי לכל דבר. בגילאים אלו מגיעות למבצעי עסקאות הנדל"ן זכויות מסוימות שוויתור עליהן משמע ויתור על כסף בכיס.

במקרים בהם אזרחים מעל גיל 60 מבצעים עסקאות נדל"ן, חוקי המס בישראל מאפשרים לקבל הקלות מס וכן הטבות שונות. למשל, הטבות מס בגין מיסויי מקרקעין. חשוב לציין, אי בקשה של החזר מס שבח לגמלאים משמע ויתור על הזכויות של מבצעי העסקה. במילים אחרות, אם לא מבקשים (באופן מוסדר-בירוקרטית), אף אחד לא יתאמץ להעניק הטבות וכסף חזרה.

 

>>>> לבדיקת החזרי מס שבח בחינם וללא עלות ניתן למלא את השאלון בעמוד ואנו נסייע לכם בבקשתכם – למחשבון החזרי מס <<<<


מהו החזר מס שבח לגמלאים וכיצד מקבלים אותו?

מס שבח, כשמו כן הוא – מיסים אשר משולמים על ידי מוכרים של נכסים. המיסים האלו נקבעים בהתאם לסוג ההשבחה שהדירה עברה על ידי בעלי הנכס, מה שבתורו מוביל לעליית הערך של הדירה או הבית הפרטי.

כתוצאה מעליית הערך של הדירה, ניתן למכור אותה במחיר גבוה יותר, ועל כך (על ההשבחה) יש לשלם מיסים. נגיד מה שנגיד על הממשלות הקמות והמתחלפות פה, ממשלות ישראל מאז ומתמיד רק הלכו וחידדו את הכלים שבאמצעותם המדינה מעודדת מהלכים מסוימים.

במקביל, כלים אלו (כמו החזר מס שבח לגמלאים) מטיבים עם אזרחים בכל מיני סוגי סטטוסים בצורה של החזרים כספיים. וזהו החזר מס שבח לפנסיונרים, שלמעשה מאפשר עבורם לקבל החזרים על תשלומי מס שבח שבוצעו במעמד המכירה.

לאילו סעיפי החזר מס שבח תהיו זכאים כגמלאים?

בין אם מכרתם דירה בשנים האחרונות, או שמא שילמתם עליה מס שבח גבוה, ישנן סיבות שונות שבגינן ניתן לבקש החזר מס שבח על מכירת הדירה או כל נכס מקרקעין אחר, כגון מגרש, קרקע, חנות, משרד וכו'. ברוב המקרים ניתן להגיש בקשה עד 6 שנים ממעמד המכירה, כאשר ההטבות שיעמדו בפניכם יהיו הבאות:

  • הטבה אפשרית במקרים של ירושות ומתנות.
  • הטבות עבור בני זוג אשר מעוניינים לפצל את מיסי השבח שלהם.
  • הטבות בצורה של פריסות שבח שונות
  • הטבות ניכויי מס שונים
  • הטבת הזדכות על חלק מן הפחת.

אנשים שאינם בקיאים לעומק בכל מה שקשור להסדרים השונים, עלולים שלא לקבל את מלאו החזרי המס שבאמת מגיע להם. בכל מקרה בו אתם מעוניינים להגיש את הבקשה עבור פטור מס שבח לפנסיונרים ובני הגיל השלישי, מומלץ ראשית לקבל ייעוץ.

צרו קשר כעת עם משרד רואה חשבון – רויסמן חשבים, לקבלת מידע וייעוץ נוספים.

לידיעתכם, משרד רואה החשבון רויסמן חשבים מספק שירותי החזרי מס לגמלאים בפריסה ארצית וללא תלות במקום מגוריכם, משרדנו ממוקם בעיר באר שבע ואנו מתמחים בשירות לכל אזור הדרום ניתן לקבל מידע נוסף גם בעמודים אלו:

>>>> לבדיקת החזרי מס שבח בחינם וללא עלות ניתן למלא את השאלון בעמוד ואנו נסייע לכם בבקשתכם – למחשבון החזרי מס <<<<


This entry was posted in . Bookmark the permalink.