החזרי מס שבח מקרקעין

החזר מס שבח מקרקעין

חלק מהאזרחים שמכרו נכסים בשנים האחרונות אינם מודעים לעובדה שמגיעים להם החזרי מס שבח מקרקעין כיוון שהתשלום שהם שילמו היה מעל הסכום שהם היו אמורים לשלם.

סיבות להחזרי מס שבח מקרקעין

הסיבה לקבלת החזרי מס שבח מקרקעין נובעת מהעובדה שמס שבח שמשלם כל מוכר נכס היא למעשה מקדמה והיא ללא התחשבות בקריטריונים מסוימים שיוצרים הוזלה של מס זה. לכן קיימת חשיבות רבה בתום שנת המס להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים לרואה חשבון שהוא מומחה בתחום זה, כדי שהוא יבצע את התחשיב הכללי של חבות המס באותה שנת כספים.

רוב האזרחים שילמו במהלך השנה מס הכנסה עקב ההכנסות שלו הן כשכיר והן כעצמאי. אך במקרים רבים כאשר מצרפים לכך את מס השבח ובוחנים את חבות המס הכללית, מסתבר שבתחשיב השנתי האזרח שילם מס ביתר ולכן לאחר הגשת הדוח האישי למשרדי מס הכנסה, הוא מקבל החזר מס שבח הכולל גם שיערוך וריבית.

>>>> לבדיקת החזרי מס שבח בחינם וללא עלות ניתן למלא את השאלון בעמוד ואנו נסייע לכם בבקשתכם – למחשבון החזרי מס <<<<


קריטריונים לתשלום מס שבח מופחת במקרקעין

הסכום הכספי המופיע בשובר של מס שבח שנקבע על ידי רשות המיסוי הוא נגזרת של סכום המכירה בקיזוז עלויות נלוות הקשורות להשבחת הנכס, כמו עלויות שיפוץ, בנייה, אנשי מקצוע כמו אדריכל, שמאי, מתווך, עורך דין ועוד. אין בו התחשבות בנושאים אקוטיים כמו פטור מתשלום מס או גילם של בעלי הנכס ולכן הגדרת תשלום זו היא שמדובר במקדמה, ולכן יש לבצע התחשבנות סופית בתום שנת המס עבור החזר מס שבח דירה.

זכאות למס שבח מופחת במקרקעין

יש מקרים שבהם קבוצות באוכלוסייה לא משלמות מס כלל, או משלמות מס מופחת. כמו לדוגמה:

  1. מוכרי נכס שגילם הוא מעל 60 ולכן שיעור המס שלהם הוא נמוך יותר.
  2. אזרחים שקיבלו פטור ממס הכנסה עקב נכות או מחלה קשה. לאור זאת ברוב המקרים חלק הכספים שהם שילמו כמס שבח מגיע להם בחזרה וכך גם מס הכנסה על הכנסתם ממועד כניסתו לתוקף של האישור על פטור מתשלום מס הכנסה. כאשר רואה החשבון המנוסה מכין דוחות שנתיים עד שש שנים אחורה לקוח זה יקבל החזר מס על כל אחת מהשנים ואם באותה שנה מכר נכס, סכום ההחזר עשוי להיות גבוה.
  3. עבור אדם שיש לו מניות בשוק ההון ונגרמו לו הפסדים במהלך השנה תבוצע בדיקת זכאות להחזר מס שבח ויבוצע תחשיב שנתי. בהתאם לכך חלק מתשלום מס שבח ינותב לטובת כיסוי ההפסדים וכך הלקוח יקבל כספים בחזרה.
  4. בני זוג שמתגרשים ולכן מכירת הדירה אינה עסקת מקרקעין החייבת במס.
  5. תושב חוץ
  6. זוגות המוכרים נכס משותף
  7. בעלי נכסים עם שיעורי מס הסטורים (נכסים שנרכשו בין השנים 1948 עד 1960).
  8. בעלי נכסים המוכרים נכסים הזכאים להטבות ופטורים שניתנו בחוק מיסוי מקרקעין

לידיעתכם, משרד רואה החשבון רויסמן חשבים מספק שירותי החזרי מס בפריסה ארצית וללא תלות במקום מגוריכם, משרדנו ממוקם בעיר באר שבע ואנו מתמחים בשירות לכל אזור הדרום ניתן לקבל מידע נוסף גם בעמודים אלו:

>>>> לבדיקת החזרי מס שבח בחינם וללא עלות ניתן למלא את השאלון בעמוד ואנו נסייע לכם בבקשתכם – למחשבון החזרי מס <<<<


This entry was posted in . Bookmark the permalink.