חישוב החזר מס שבח

חישוב החזרי מס שבח

הקביעה של רשות המיסים היא שכל אדם שמוכר את הנכס שלו, ישלם מס שבח. מדובר במס בגובה של % 25 על החלק הריאלי של רווח ההון שנוצר מהמכירה כאשר מדובר בדירת מגורים אשר לא זכאית לפטור של דירה יחדידה על הרווח שנוצר לאחר שנת 2014, (מחלקים באופן יחסי את שנות אחזקה בנכס,החלק היחסי לאחר 2014 חייב ב-25% מס). כל חישובי המס הללו גורמים לרוב לריבוי של שתשלומי מיסים אשר מגיע לנו החזר עליהם, להלן חישוב החזר מס שבח על פי הדוגמאות שלהלן:

לגבי נכס מקרקעין שאינו דירה, כגון מגרש, חנות, קרקע חקלאית, משרד, זכויות בניה  שיעורי המס מחושב לפי משך החזקה בנכס, יש לחשב את המס לכל התקופות בנפרד באופן יחסי:

שיעור מס של 47% על הרווח הון ממכירת הנכס עד ה-7.11.2001

שיעור מס של20% על הרווח הון מב-8.11.2001 עד ה-31.12.2011

שיעור מס של 25%  מה-1.1.2012.

טופס החזר מס שבח

לנוחיותכם ניתן ללחוץ על הקישור מטה (לבדיקת החזרי מס שבח) ולעבור לעמוד טופס בקשה להחזר מס שבח – ניתן למלא טופס בדיקה זה ללא התחייבות ובחינם לחלוטין עמ שאנו נבצע את הבדיקות הראשוניות בנוגע להחזרי המס המגיעים לכם. מלאו את השאלון ואנו כבר נחזור אליכם עם כל הפרטים וסכום ההחזר המגיע לכם.

>>>>לבדיקת החזרי מס שבח בחינם וללא עלות ניתן למלא את השאלון בעמוד ואנו נסייע לכם בבקשתכם – למחשבון החזרי מס <<<<

 

חישוב מס שבח

ברוב האזורים בישראל הערך של הנדל"ן עלה באופן משמעותי ביותר בשנים האחרונות. לכן גם אם אזרח קנה נכס לפני כמה שנים בודדות, הערך לו למכירה כעת הוא הרבה יותר גבוה. לכן יש לשלם למדינה נתח של % 25  לפחות מהרווח שעשה כל בעל נכס על דירה או בית פרטי שהוא מוכר, כאשר יש מצבים תלוי בתאריך הרכישה נטל המס יכול להיות גבוה עוד יותר באופן משמעותי בשל חיוב בשיעור של 47% על הרווח שנצבר מתאריך רכישת הנכס עד ל-7.11.2001, לעיתים המס יגיע קרוב ל40% ואף יותר. מס שבח יסתכם בדרך כלל במאות אלפי שקלים אשר ברוב המקרים ניתן לבצע החזר המסתכם בעשרות אלפים שקלים ואף מאות אלפים.

תשלום מס שבח לאחר חישוב 

כאשר מבצעים עסקת מקרקעין, עורך הדין מגיש לרשות המיסים את תחשיב מס שבח, על פי סכום המכירה שנקבע בהסכם המכר, מול מחיר הקנייה של הנכס ובקיזוז עלויות הנובעות מהשיפורים שבוצעו בנכס כמו בנייה של תוספת שטח, שיפוץ, עלויות נלוות כמו תווך, שמאי מקרקעין, עורך דין, מתווך, אדריכל ועוד. מדובר במקדמת מס שבח והיא נקבעת ללא התחשבות בקריטריונים מיוחדים כמו לדוגמה אם גיל המוכרים הוא מעל גיל 60, דבר שמזכה אותם בתשלום מס בשיעור קטן יותר.

לאחר בדיקת הנתונים, רשות המיסים מפיקה שובר תשלום ועל המוכר לשלם זאת תוך 60 יום. זוהי מקדמה על חשבון מס שבח, לא מדובר במס סופי כמו שנהוג לחשוב, וכאן מתחילה העבודה של איש מקצוע בתחום המיסוי אשר יבדוק את העסקה בכללותה מהביט המיסוי יחד עם כלל ההכנסות  והטבות האישיות של המוכר כדי לבדוק את הזכאות להחזר.

חישוב למי מגיע החזר מס שבח

החזר מס שבח לדירה ,לבית פרטי או נכס מקרקעין אחר מגיע למי במקרים רבים, להלן נפרט כמה מהמצבים אשר עשויים לזכות את המוכר בהחזרי מס משמעותיים:

  1. בעלי נכסים שגילם הוא מעבר לגיל 60 הזכאים למדרגות מס נמוכות על הכנסה ממכירת נכס.
  2. בעלות הנכס היא משותפת לשני בני הזוג, הדבר מאפשר לייחס לכל אחד מהם את החלק היחסי במכירה עם מדרגות מס נמוכות יותר.
  3. מי שקיבל אישור על פטור ממס הכנסה ממועד מסוים, גם אם זה מועד רטרואקטיבי עקב מחלה קשה, נכות וכו'.
  4. בני זוג שמוכרים את הנכסים שלהם במסגרת תהליך הגירושין כיוון שזו לא עסקת מס.
  5. מי שיש לו הפסדים הוניים בשל מסחר בשוק ההון. בכל שנה מפחיתים מסך המס שיש לשלם לרשות המיסים או מהחלק היחסי של מס שבח ששולם, את ההפסד בשנה ספציפית זו. בדרך זו נוצר מצב שהלקוח שילם מס שבח ביתר ולכן כעת מבצעים חישוב החזר מס שבח ובהתאם לכך יקבל הלקוח את ההחזר הכספי בפועל לחשבון הבנק שלו.
  6. מי שביצע את תשלום מס שבח באמצעות הליך של פריסת התשלום על פני ארבע שנים. כיוון שבישראל נקבע גובה תשלום המס כבר בתחילת השנה, אך לא אחת במהלך השנה יש שינויים. כמו לדוגמה אצל שכירים שמפסיקים לעבוד עקב התפטרות או פיטורין ולכן תחשיב המס השנתי שבוצע מראש יוצר עודף מס. או לחלופין נשים שהיו בחופשת לידה ולכן לא קיבלו שכר אלא רק דמי לידה. בתחשיב יכללו כל ההכנסות מול כל ההוצאות המוכרות וכך רואה החשבון יבצע בדיקת זכאות להחזר מס שבח ואת תחשיב החזר מס שבח.
  7. בעלי נכסים הזכאים להקלות והטבות בחוק מיסוי מקרקעין והפסיקה.
  8. בעלי נכסים הסטורים (נכסים שנרכשו בשנים 1948 עד 1960)
  9. תושב חוץ
  10. במקרה שלא נלקחו בחשבון הוצאות אשר הוציא המוכר עד יום המכירה.

לידיעתכם, משרד רואה החשבון רויסמן חשבים מספק שירותי החזרי מס בפריסה ארצית וללא תלות במקום מגוריכם, משרדנו ממוקם בעיר באר שבע ואנו מתמחים בשירות לכל אזור הדרום ניתן לקבל מידע נוסף גם בעמודים אלו:

>>>>לבדיקת החזרי מס שבח בחינם וללא עלות ניתן למלא את השאלון בעמוד ואנו נסייע לכם בבקשתכם – למחשבון החזרי מס <<<<


This entry was posted in . Bookmark the permalink.