Skip to content

דוח שנתי לשכיר

דוח שנתי לשכיר ממשרד רואה חשבון מומלץ

משרד רואה חשבון רויסמן מתמחה בחשבונאות ומיסוי לכל סוגי העסקים וחברות בע"מ. התמחויות ייחודיות נוספות למשרד בתחומי החקלאות, התעשייה והמסחר. שירותי המיסוי וחשבונאות שלנו מתחילים מהבנת הצרכים הפיננסיים והיכרות עם הלקוח וממשיך לאורך כל חיי העסק: החל מפתיחת תיק, ניהול חשבונות, יעוץ מס שוטף, הכנת הדוח השנתי וייצוג שוטף ברשויות המס.

שכירים אמורים להגיש דוח שנתי לשכיר למס הכנסה בתנאים מסוימים וזאת על פי הדרישה של משרד האוצר.

שכירים שמחויבים להגיש דוח שנתי:

  • אדם שהוא או בן זוגו הוא בעל שליטה בחברה נשלטת זרה או לחלופין חברת משלח יד זרה, מחויב להגיש בכל שנה דוח שנתי לשכיר.
  • מי שהיה לו, לזוגתו או לבנו שהוא מעל גיל 18 נכס או ממון בחשבון בנק בחו"ל, אשר ערכו הוא למעלה מ – 1,872,000 ₪. 
  • אם על פי קביעת מרכז החיים, אדם מסוים שהה בישראל יותר מ – 183 יום בשנת המס ובשנתיים שקדמו לשנה זו הוא שהה בה 425 ימים, אף על פי שהוא טוען שהוא אינו תושב ישראל, מחויב בהגשת דוח שנתי לשכיר.
  • אדם שגילו הוא מעל 25 אשר נהנה מחלוקה של צוואה כתושב ישראל, עקב היותו נאמן בנאמנות בגין נכס שהשווי שלו הוא במינימום 500,000 ₪.
  • אדם שיש לו הכנסות מעסקאות הקשורות לנושא אנרגיה מתחדשת.
  • אדם שקיבל במהלך שנת הכספים, מענק פרישה ומוות עבור בן הזוג שלו, או סכום שהתקבל בתהליך של היוון, מחויב להגיש דוח שנתי לשכיר בשנה זו ואם התשלום בוצע בפריסת תשלומים, הוא מחויב להגיש דוחות בכל השנים שבהם מתבצעת פריסת התשלומים בפועל.
  • אדם שנמצא בשליחות ממקום העבודה שלו ולכן ביצע רילוקיישן, מגיש דוח ומשלם מס על פי השיטה הפרסונלית. במקרה זה, אי דיווח על ההכנסות משכר מחו"ל נחשבת כעבירה פלילית.
  • תושב חוזר או עולה חדש אשר מקבלים באופן קבוע קצבה מגורם מסוים בחו"ל וסך ההכנסה הזו עולה על 337,000 ₪ בשנה.
  • אדם שסוחר בניירות ערך בשוק ההון ויש לו הכנסות שנובעות ממלווה קצר מועד, או רווחים מניירות ערך במחזור אשר אינו עולה על 2,522,000 ₪, מחויב בהגשת דוח שנתי לשכיר.
  • אדם שסוחר בניירות ערך בבורסה בחו"ל והיו לו הכנסות בסכום מינימלי של 337,000 ₪ מחויב להגיש דוח שנתי וזאת למעט אם שילם לאורך השנה מקדמות מס.
  • יחיד שהוא או בן זוגו הוא בעל שליטה בחברה בע"מ, חייב בהגשת דוח שנתי לשכיר מדי שנה.
  • ספורטאי אשר מקבל שכר ספורטאים בהתאם לתחום בו הוא פעיל.
  • אדם שהייתה ברשותו יחידה בשותפות נפט, הוא מכר אותו ונהנה מרווחים עקב הליך זה, או שהוא דיווח בעבר על החלק שלו במס שותפות, רווחים, ניכויים או הפסדים, מחויב להגיש דוח שנתי לשכיר.
  • מי שמשכיר נכס בארץ או בחו"ל ונהנה מהכנסה שנתית מינימלית בסך 337,000 ₪ אמור להגיש דוח שנתי ולשלם מס שנתי בשיעור הנע בין  15-10 אחוז.
  • מי שהייתה לו זכות במקרקעין או עשה פעולה ספציפית באיגוד אך לא שילם מס שבח, או שילם ופרס זאת לכמה תשלומים, מחויב להגיש דוח שנתי לשכיר לשנת מס זו ולכל השנים שבהם מתקיימת פריסת התשלומים.
  • אדם שהייתה לו הכנסה מהפרשי הצמדה, ריבית, דמי זיכיון בחסכונות שונים כמו בבנק, בקופות גמל וכו', כאשר סך ההכנסות הללו עולה על 643,000 ₪.
  • שכיר שיש לו הכנסות גבוהות במיוחד ולכן קיימת סבירות גבוהה שהוא משקיע את הכסף הפנוי שלו וגורף רווחים מהשקעות שונות שהוא מבצע.
  • כל אדם שיש לו הכנסה נוספת שלא נוכה ממנה מלוא המס וזאת מעבר להכנסה שעליה הוא שילם מס כשכיר – מחויב בהגשת דוח שנתי לשכיר למס הכנסה.
  • תושב ישראלי אשר העביר במהלך השנה האחרונה כספים מישראל למדינה אחרת בסכום מינימלי של 500,000 ₪.
  • אדם אשר מכל סיבה שהיא נדרש על ידי משרד האוצר בהגשת דוח שנתי לשכיר.

בהתאם לתחשיבים שמבצע משרדנו, לעיתים מגיע למגיש הדוח החזרי מס

ייעוץ כלכלי

היעוץ הכלכלי המקצועי שמוענק ע"י רואה חשבון רויסמן יכול להביא לשיפור משמעותי ביכולת התכנון הפיננסי ובכך להפוך החלטות עסקיות למדוייקות ומשתלמות יותר ע"י קבלת החלטות המבוססות על ידע עדכני מלא

תכנון מס מתקדם

בזכות הניסיון העשיר של רויסמן ברשויות המס: תכנון מס מדוייק ומותאם אישית מסייע ללקוחות לחסוך כסף רב במיסים ובמיסוי כפול ובכך מסייע בהבראת עסקים.
תכנון מס יכול לסייע לך בחיסכון כספי, ליצר יציבות פיננסית וניהול פיננסי יעיל יותר בהמשך וכן בפיתוח עסקי כגון זיהוי אפשרויות השקעה, גיוס הון ועוד.

התנהלות מול הרשויות

המשרד הוקם ע"י רואה חשבון יוסף רויסמן לאחר שכיהן כ-25 שנה בתפקידים בכירים במס הכנסה. ניסיונו רב השנים במס הכנסה תורם רבות לאיכות השירות שמקבלים לקוחות המשרד. אנו מודעים למורכבות שבניהול מול רשויות המס. ניסיוננו העשיר יכול לפתור, לייעל ולקדם פעילות נכונה ויעילהמול רשויות אלו

30+ שנים ומאות לקוחות מרוצים

כעצמאי אני מקבל את שירותי ראיית החשבון והנהלת החשבונות ממשרדו של "רויסמן חשבונאות ומיסוי" במשך 10 שנים, הן בחברה בע"מ שבבעלותי והן כעוסק מורשה. כל תקופת עבודתנו יחד זכיתי תמיד לקבל שירות אדיב, מהיר ונעים ומעל לכל – מקצועי ביותר! ממליץ בחום!
ניסן אלון
מורגש הבדל משמעותי בשירות ראיית החששבון אצל רויסמן
יחס אישי ומקצועי, המשרד נותן שקט נפשי מההתמודדות עם שלטונות המס תוך עדכון שוטף, הייתי שנים אצל רואה חשבון אחר ניתן להרגיש את ההבדל.
אמויאל דוד
הקמת חממות בע"מ
צוות המשרד הכולל בראשותו של מריו רויסמן, מלווה אותנו כבר 10 שנה, הצוות מלווה אותנו בכל תחומי ניהול החשבונות, נותן לנו שרות מעולה מול הרשויות: מע"מ , מס הכנסה , וביטוח לאומי, מכין לנו לפי בקשותינו דוחות הנדרשים לטובת מימון העסק שלנו, מול מרכז ההשקעות בחקלאות , מול גופי המימון בנקאיים וחוץ בנקאיים, המשרד מרכז עבורנו שרות מקצועי, מענה לכל צורכנו ביעילות וזמינות רבה. על כך מודים לך ולאביך על המסירות הרבה בשרות המקצועי והחכם שלכם.
אביהר גיורא ופרדי נפתלי
חקלאים במושב חצבה בערבה

ההישגים שלנו - רוצה גם?

החזרי מס שבח ללקוחות
0 +
אחוזי הצלחה בייצוג תיקים
0 %
זמן תגובה ממוצע ללקוחות
0 דקות
התמחויות ייחודיות
0 +